
Lokale vindbaarheid vergroten: gebruik lokale zoekwoorden
AdvertorialWist je dat 80% van de gebruikers van Google de zoekmachine gebruikt om lokale informatie op te zoeken? Men zoekt naar service en producten dicht in de buurt. Om zichtbaar te worden in de lokale zoekresultaten moet je lokale zoekwoorden integreren in je website. Maar hoe vind je lokale zoekwoorden? Online Marketingbureau Search Signals legt het uit.
Hoe vind je lokale zoekwoorden?
De beste manier om de juiste zoekwoorden te vinden is met een lokaal zoekwoordenonderzoek. Dit doe je het beste met een tool. Gebruik bijvoorbeeld Google Keyword Planner.
Neem voor een lokaal zoekwoordenonderzoek termen mee die ‘in de buurt’ en ‘dichtstbijzijnde’ bevatten. Ben je een fietsenmaker in Bussum? Dan zien de zoektermen er als volgt uit:
Fietsenmaker in Bussum
Fiets laten repareren in de buurt van Bussum
Dichtstbijzijnde fietsenmaker Bussum
Andere manieren voor lokale SEO
Lokale zoekwoorden gebruiken in je content is een goed begin, maar dit is niet de enige optie die je hebt om lokaal naar voren te springen via een zoekmachine. Er zijn andere methodes die je toe kunt passen:
Maak een Google Mijn Bedrijf pagina aan
Zoek je lokaal, dan zie je als eerste 3 aanbieders verschijnen. In het Engels ook wel ‘snack pack’ resultaten genoemd. Met een Google bedrijfsprofiel vergroot je jouw kans op een plek in deze resultaten.
Lokaal adverteren
Naast SEO kun je ook SEA inzetten voor je lokale zichtbaarheid. Dit zijn betaalde advertenties die boven aan de pagina van zoekresultaten verschijnen. Gebruik de gevonden lokale zoekwoorden en integreer deze zoekwoorden in je advertenties.
Heb je zelf geen tijd om je te focussen op lokale SEO? Je kunt SEO uitbesteden. Neem contact op voor een gratis kennismakingsgesprek met Online Marketingbureau Search Signals en ontdek waar jouw kansen liggen.